17.01.2012

Leniwa zapiekanka z tortellini

Muszę przyznać, że czasami dopada mnie lenistwo. W sumie nic w tym dziwnego, stan ten uprawia ponad 90% populacji. I nic...
Ale jak już się jest tym szczęśliwcem leniwcem, to potem i tak już nic się nie chce. Nie mam racji? ;-)
No dobrze, ale do rzeczy. Jak mnie ostatnio dopadło pod koniec pracy to stwierdziłem, że nie chce mi się gotować i pójdę na tak zwaną łatwiznę. Jakoż pomyślał takoż zrobił. Zahaczyłem w drodze z pracy o Biedronę (cóż, warto czasami mało wydać na papu, nie?) i kupiłem tortellini z pomidorami i mozzarellą oraz śmietanę 18%. W domu wygrzebałem z lodówki jakiś tam kawałek Parmigiano Regiano i przystąpiłem do dzieła.
Foremkę kamionkową nasmarowałem oliwą, tortellini ugotowałem przez 2 minuty w lekko osolonej wodzie (tak jak producent każe) i po odcedzeniu wrzuciłem do kamionki. Śmietanę rozrobiłem z 1 jajkiem, doprawiłem solą, pieprzem kolorowym, szczyptą anyżku mielonego i ociupinką kurkumy.
Następnie zalałem tortellini rozrobionym sosem i utarłem na wierzch parmezan (aczkolwiek można użyć każdego innego sera twardego, jaki mamy w lodówce) i całość wstawiłem do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na jakieś 30 minut (ewentualnie do momentu, aż wierzch zapiekanki zrumieni się na złoto).



Po wyjęciu z piekarnika podzielić na 2 porcje (akurat jest tego tyle, że dla 2 osób wystarczy) i podawać gorące i pokropione dobra oliwą extra vergine.

Składniki:
1 opakowanie "Tortelloni" z Biedronki - 4,49 zł
1 opakowanie 330g śmietany 18% Piątnica z Biedronki - 1,29 zł
ser do utarcia
oliwa do kamionki i pokropienia
sól i przyprawy

Myślę, że w miarę wykwintny obiad dla dwojga w 30 minut to fajna sprawa i dla leniuchów raj na ziemi. :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz